Szkolenie polega na przeprowadzaniu symulacji zdarzenia kryzysowego na stadionie, w klubie sportowym oraz na każdym obiekcie sportowym, a następnie uruchomienie istniejących procedur bezpieczeństwa. Podczas szkolenia testujemy istniejące procedury, weryfikujemy je, sugerujemy zastosowanie nowych rozwiązań oraz, co jest najważniejsze, przygotowujemy i szkolimy pracowników odpowiedzialnych za działania w kryzysowych i niebezpiecznych sytuacjach. Podkreślamy pracę zespołową oraz to, co jest konieczne, czyli współdziałanie z innymi służbami i instytucjami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo danej imprezy masowej. Po każdym szkoleniu i symulacji przygotowujemy raport, w którym oceniamy efektywność istniejących procedur.
Instytut Bezpieczeństwa Społecznego IBS
"Imprezy masowe"
Instytut Bezpieczeństwa Społecznego IBS
"Imprezy masowe - przygotowanie obiektu"
Cele szkolenia:
- Przygotowanie kluczowych pracowników do sytuacji kryzysowych na stadionie i na innych obiektach sportowych;
- Sprawdzenie/testowanie istniejących procedur działania.
Uczestnicy:
- Zespoły kryzysowe w tym kierownik ds. bezpieczeństwa;
- W razie potrzeby pracownicy całej organizacji (kierownicy odcinków itd.).
Przykładowe tematy:
- Zespół Organizacyjny, Organizacja Stanowiska Dowodzenia, organizacja łączności, podział zadań oraz obowiązków, planowanie i etapy przygotowania do imprezy masowej, współdziałanie z innymi służbami oraz zarządzanie w sytuacjach kryzysowych;
- Postępowanie w razie zauważenia podejrzanego urządzenia lub pakunku;
- Postępowanie w sytuacji wykrycia/zauważenia dronów;
- Zagrożenie chemiczne i biologiczne – postępowanie w razie otrzymania podejrzanej przesyłki lub wystąpienia skażenia w obiekcie;
- Zachowanie po otrzymaniu wiadomości o podłożeniu „bomby”;
- Postępowanie w sytuacji wybuchu;
- Zachowanie w czasie ataku i wtargnięcia napastników do obiektu oraz:
- w razie ostrzału w tym ,,AZYL”,
- w razie wzięcia zakładników,
- w razie akcji zbrojnego odbijania zakładników.
Obsługa uczestników
Szkolenie polega na wskazaniu i wypracowaniu standardów dotyczących sprawnego i bezpiecznego zabezpieczenia komunikacyjnego wszystkich uczestników imprezy masowej. Uczestników, którzy zamierzają przyjechać własnym samochodem, zdecydują się przyjść pieszo oraz skorzystają z komunikacji miejskiej. Z doświadczenia wiemy, że każda impreza masowa pociąga za sobą duże utrudnienia oraz ograniczenia w podróżowaniu, które mogą niekorzystnie rzutować na całość wydarzenia: sponsorów, organizatora czy tez pozostałych uczestników.
Podczas szkolenia przeprowadzamy symulację zdarzenia kryzysowego (dotyczącego obsługi komunikacyjnej) na danym obiekcie sportowym, a następnie uruchomienie istniejących procedur. Podczas szkolenia testujemy istniejące procedury, weryfikujemy je, sugerujemy zastosowanie nowych rozwiązań oraz, co jest najważniejsze, przygotowujemy i szkolimy pracowników odpowiedzialnych za działania w kryzysowych i niebezpiecznych sytuacjach. Podkreślamy pracę zespołową oraz to, co jest konieczne, czyli współdziałanie z innymi służbami i instytucjami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo danej imprezy masowej. Po każdym szkoleniu i symulacji przygotowujemy raport, w którym oceniamy efektywność istniejących procedur.
Cele szkolenia:
- Przygotowanie kluczowych pracowników do sytuacji kryzysowych na danym obiekcie sportowym;
- Sprawdzenie/testowanie istniejących procedur działania.
Uczestnicy:
- Zespoły kryzysowe w tym kierownik ds. bezpieczeństwa oraz osoby decyzyjne odnośnie obsługi komunikacyjnej, Policja, SM);
- W razie potrzeby pracownicy całej organizacji;
Przykładowe tematy:
- Zespół Organizacyjny, Organizacja Stanowiska Dowodzenia, organizacja łączności, podział zadań oraz obowiązków, planowanie i etapy przygotowania do imprezy masowej, współdziałanie z innymi służbami oraz zarządzanie w sytuacjach kryzysowych związanych z obsługą komunikacyjną;
- Jak wymusić na uczestnikach pożądanych zachowań komunikacyjnych;
- Dostosowanie organizacji ruchu drogowego i transportu publicznego do potrzeb imprezy;
- Informowanie mieszkańców oraz uczestników imprezy o przyjętych rozwiązaniach;
- Przygotowanie operacyjne służb miejskich oraz koordynacje działań;
Elastyczność rozwiązań oraz zarządzanie sytuacją; - Powtarzalność rozwiązań na kolejnych imprezach (przyzwyczajenie do pewnych standardów);
- Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi.