Szkolenie polega na przeprowadzaniu symulacji zdarzenia kryzysowego na stadionie, w klubie sportowym oraz na każdym obiekcie sportowym, a następnie uruchomienie istniejących procedur bezpieczeństwa. Podczas szkolenia testujemy istniejące procedury, weryfikujemy je, sugerujemy zastosowanie nowych rozwiązań oraz, co jest najważniejsze, przygotowujemy i szkolimy pracowników odpowiedzialnych za działania w kryzysowych i niebezpiecznych sytuacjach. Podkreślamy pracę zespołową oraz to, co jest konieczne, czyli współdziałanie z innymi służbami i instytucjami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo danej imprezy masowej. Po każdym szkoleniu i symulacji przygotowujemy raport, w którym oceniamy efektywność istniejących procedur.

 

Instytut Bezpieczeństwa Społecznego IBS

"Imprezy masowe"

Instytut Bezpieczeństwa Społecznego IBS

"Imprezy masowe - przygotowanie obiektu"

Cele szkolenia:

  • Przygotowanie kluczowych pracowników do sytuacji kryzysowych na stadionie i na innych obiektach sportowych;
  • Sprawdzenie/testowanie istniejących procedur działania.

Uczestnicy:

  • Zespoły kryzysowe w tym kierownik ds. bezpieczeństwa;
  • W razie potrzeby pracownicy całej organizacji (kierownicy odcinków itd.).

Przykładowe tematy:

  • Zespół Organizacyjny, Organizacja Stanowiska Dowodzenia, organizacja łączności, podział zadań oraz obowiązków, planowanie i etapy przygotowania do imprezy masowej, współdziałanie z innymi służbami oraz zarządzanie w sytuacjach kryzysowych;
  • Postępowanie w razie zauważenia podejrzanego urządzenia lub pakunku;
  • Postępowanie w sytuacji wykrycia/zauważenia dronów;
  • Zagrożenie chemiczne i biologiczne – postępowanie w razie otrzymania podejrzanej przesyłki lub wystąpienia skażenia w obiekcie;
  • Zachowanie po otrzymaniu wiadomości o podłożeniu „bomby”;
  • Postępowanie w sytuacji wybuchu;
  • Zachowanie w czasie ataku i wtargnięcia napastników do obiektu oraz:
    • w razie ostrzału w tym ,,AZYL”,
    • w razie wzięcia zakładników,
    • w razie akcji zbrojnego odbijania zakładników.

Obsługa uczestników

Szkolenie polega na wskazaniu i wypracowaniu standardów dotyczących sprawnego i bezpiecznego zabezpieczenia komunikacyjnego wszystkich uczestników imprezy masowej. Uczestników, którzy zamierzają przyjechać własnym samochodem, zdecydują się przyjść pieszo oraz skorzystają z komunikacji miejskiej. Z doświadczenia wiemy, że każda impreza masowa pociąga za sobą duże utrudnienia oraz ograniczenia w podróżowaniu, które mogą niekorzystnie rzutować na całość wydarzenia: sponsorów, organizatora czy tez pozostałych uczestników.

Podczas szkolenia przeprowadzamy symulację zdarzenia kryzysowego (dotyczącego obsługi komunikacyjnej) na danym obiekcie sportowym, a następnie uruchomienie istniejących procedur. Podczas szkolenia testujemy istniejące procedury, weryfikujemy je, sugerujemy zastosowanie nowych rozwiązań oraz, co jest najważniejsze, przygotowujemy i szkolimy pracowników odpowiedzialnych za działania w kryzysowych i niebezpiecznych sytuacjach. Podkreślamy pracę zespołową oraz to, co jest konieczne, czyli współdziałanie z innymi służbami i instytucjami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo danej imprezy masowej. Po każdym szkoleniu i symulacji przygotowujemy raport, w którym oceniamy efektywność istniejących procedur.

Cele szkolenia:

  • Przygotowanie kluczowych pracowników do sytuacji kryzysowych na danym obiekcie sportowym;
  • Sprawdzenie/testowanie istniejących procedur działania.

Uczestnicy:

  • Zespoły kryzysowe w tym kierownik ds. bezpieczeństwa oraz osoby decyzyjne odnośnie obsługi komunikacyjnej, Policja, SM);
  • W razie potrzeby pracownicy całej organizacji;

Przykładowe tematy:

  • Zespół Organizacyjny, Organizacja Stanowiska Dowodzenia, organizacja łączności, podział zadań oraz obowiązków, planowanie i etapy przygotowania do imprezy masowej, współdziałanie z innymi służbami oraz zarządzanie w sytuacjach kryzysowych związanych z obsługą komunikacyjną;
  • Jak wymusić na uczestnikach pożądanych zachowań komunikacyjnych;
  • Dostosowanie organizacji ruchu drogowego i transportu publicznego do potrzeb imprezy;
  • Informowanie mieszkańców oraz uczestników imprezy o przyjętych rozwiązaniach;
  • Przygotowanie operacyjne służb miejskich oraz koordynacje działań;
    Elastyczność rozwiązań oraz zarządzanie sytuacją;
  • Powtarzalność rozwiązań na kolejnych imprezach (przyzwyczajenie do pewnych standardów);
  • Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi.